Skip to main content

A magyar pulykahúsipar helyzete és a GALLICOOP szerepe

A magyar pulykahúsipar helyzete és a GALLICOOP szerepe

A 2024-es évben a magyar pulykahúsipar jelentős változásokon ment keresztül, amelyek a gazdasági mutatók és a fogyasztói szokások alakulásával is összefüggésbe hozhatók.

„A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2024 harmadik negyedévében a bruttó hazai termék (GDP) 0,7%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest” – kezdte beszélgetésünket Ruck János, a GALLICOOP Pulykafeldolgozó Zrt. vezérigazgatója. „Ez a tendencia egyértelműen hatással volt az élelmiszeriparra, beleértve a pulykahús szektort is. Ugyanakkor vállalatunk innovációval és hatékony stratégiákkal sikeresen reagált ezekre a kihívásokra.”

A pulykahús termelése Magyarországon az év végére stabilizálódott. „Bár az év eleji kihívások miatt az összesített éves termelés enyhe csökkenést mutatott, az exportpiacok iránti kereslet növekedése részben ellensúlyozta a belföldi fogyasztás stagnálását” – mondta a vezérigazgató.

A GALLICOOP továbbra is meghatározó szereplője a magyar pulykahúsiparnak. „A vállalat éves vágási kapacitása eléri a 45 000 tonnát, melynek jelentős részét fel is dolgozzuk. A gyártó üzemünk termelése 2024-ben meghaladta a 25 000 tonnát” – emelte ki Ruck János. „Büszkék vagyunk széles termékkínálatunkra. A saját vágásból előállított élelmiszerek között nemcsak a különböző friss és fagyasztott húsok, sonkák, felvágottak, főtt-füstölt termékek, virslik, májasok, grillkolbászok és szalámik, de a panírozott termékek széles választéka is megtalálható.”

„Az így előállított termékek egy részét a hazai piacon értékesítjük, de az exporttevékenység is kiemelkedő” – tette hozzá. A hatékony értékesítési stratégiáknak köszönhetően sikerült bővíteni piaci részesedéseket mind belföldön, mind a nemzetközi színtéren.

„Folyamatosan fejlesztjük és bővítjük termékpalettánkat, hogy megfeleljünk a változó fogyasztói igényeknek” – hangsúlyozta Ruck János. A vállalat nemcsak a hagyományos pulykahús termékeket kínálja, hanem a GALLIO márkanév alatt prémium minőségű, innovatív pulykahús készítményeket is bevezetett a piacra. „Ezek a termékek a modern táplálkozási trendekhez igazodnak, és egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a fogyasztók körében” – tette hozzá.

„Az emelkedő energiaárak és az inflációs nyomás továbbra is kihívást jelentenek az iparág számára” – ismerte el a vezérigazgató. „Azonban hatékonyságnövelő intézkedéseink és költségoptimalizálási stratégiáink révén képesek voltunk minimalizálni ezeknek a tényezőknek a negatív hatásait. Vállalatunk elkötelezett a fenntartható és innovatív megoldások iránt, amelyek biztosítják hosszú távú versenyképességünket.”

„A 2024-es év végére a magyar pulykahúsipar stabilizálódott, és a GALLICOOP Zrt. továbbra is vezető szerepet tölt be a piacon” – zárta gondolatait Ruck János. „Ez a siker a magas termelési kapacitásunknak, hatékony értékesítési stratégiáinknak és a folyamatos termékinnovációnknak köszönhető.”