Skip to main content

Gallicoop az USA Today-ben

Gallicoop az USA Today-ben

{:hu}

Ruck János vezérigazgató úr

GALLICOOP Zrt.

  1. A Gallicoop-ot körülbelül 33 éve alapították – Tudna nekünk egy gyors áttekintést adni a cégről és sikertörténetéről: hogyan nőtt és fejlődött az évek során, és hogyan tűnik ki ma a helyi/európai baromfipiacon? Kérjük, adjon meg néhány friss tényt és adatot a vállalat jelenlegi jelentőségének illusztrálására (termelési mennyiség, feldolgozás, forgalom stb.).

A pulykafogyasztó nemzetek sorában Magyarország mindig is dobogós helyen állt. A pulyka iránti egyre növekvő kereslet hívta életre a nyolcvanas évek végén a mai Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. jogelődjét. Az eleinte kizárólag vágóhídként működő szarvasi székhelyű vállalkozás 1989-ben angol–magyar vegyesvállalatként negyvenmillió forint alaptőkével alakult, majd 1995-től magántulajdonba került.

Az elmúlt csaknem 31 évben a cég hatalmas változáson ment keresztül mind tevékenységét, mind szerkezetét tekintve. A vágóhídi kapacitás évről évre bővült, így a pulyka vágása a kezdeti ezerhétszáz tonnáról mára évi harminckilencezer tonnára növekedett. A tulajdonosok az alaptevékenységet is fejlesztették.

Magyarország piacvezető baromfiipari vállalataként a Gallicoop saját termékeinek útja ma már a „szántóföldtől az asztalig” tart, azaz a vállalat minden munkafázist maga ellenőriz – a pulyka felnevelésén, feldolgozásán és csomagolásán át egészen a végtermék piacra kerüléséig. A jelenleg 80 milliárdos cég 4 üzemmel, 7 leányvállalattal az ország legnagyobb zárt integrációjával rendelkező vállalata. A 4 millió körüli, önállóan előállított pulyka és ezek feldolgozásának koordinációja bőven ad feladatot, és nyújt biztos hátteret a közel 1500 munkavállalónak.

  1. Melyek jelenleg a Gallicoop fő és legnépszerűbb termékei? Mennyire diverzifikált a portfóliója, és hogyan alkalmazkodik a fogyasztói igényekhez és a piaci trendekhez? Hogyan történik Gallicoop termékeinek fejlesztése?

Mára a Gallicoop, mint vállalat és márkanév egyet jelent a megbízható, egészséges és minőségi termékekkel. A friss pulykahúsok mellett már közvetlen fogyasztásra szánt, és minőségileg korszerű termékek széles skálájával rendelkezik. A termékkínálatot a kolbász- és sonkafélék, a felvágottak és májasok, a főtt-füstölt és szárazáruk, a párizsi és virsli félék, valamint a panírozott termékek jelentik. 2018-ban készült el az új csomagolócentrum. A projekt keretében beszerzett eszközökkel, technológiával a vállalkozás magas feldolgozottsági szintű termékek gyártására vált alkalmassá, így előrelépve a termelési értékláncban. A pulykafogyasztás az elmúlt évekhez képest emelkedett, köszönhetően a pulykával kapcsolatos előnyök egyre szélesebb körű megosztásának a vásárlók körében. Ez a típusú húsféle magas fehérjetartalommal rendelkezik, könnyen emészthető és nem utolsó sorban hipoallergén, így nagyon sok területen alkalmazható. A pulykahús egyedülálló tulajdonsága, hogy felhasználható vörös, illetve fehér húst igénylő receptekhez is. A fogyasztása egészségügyi szempontból mindenki számára előnyös lehet, hiszen a legkedvezőbb fehérje-zsír-szénhidrát-energia értékekkel rendelkező hústípus, alacsony kalóriatartalommal és magas tápértékkel. Az átalakult vásárlási és főzési szokásokat különböző kutatásokkal követjük figyelemmel. A fogyasztói szokásokkal kapcsolatban egyértelműen kimutatható, hogy kevesebb időt töltünk a konyhában. Eltűnt a hétvégi, akár órákig tartó főzőcskézés, ezt felváltotta a családra vagy önmagunkra fordított több minőségi idő. A jó minőségű, gyorsan elkészíthető termékek kereslete megnövekedett, így termékfejlesztéseink is ezt az irányt célozták meg. Az árak nagymértékű emelkedésére reagálva a vásárlók a kedvezőbb árú termékeket is keresik, így ezek gyártása is számottevő.

Az elmúlt években, tulajdonosi kérésre a Gallicoop saját brandet teremtett. A GALLIO termékcsalád kifejlesztésénél az egészségesebb, tudatosabb táplálkozást helyeztük előtérbe, és ez az az irány, amit tovább vinnénk a munkánk során. Új termékeink a legtöbb diétába beilleszthetőek kompromisszum nélkül, így a legújabb trendeknek is minden szempontból megfelelnek. A Gallio rekordidő alatt készült el, hiszen 2021 elején kezdődött a gyártmányfejlesztői munka, vele párhuzamosan folyt a brand nevének, a csomagolásoknak, a kiszereléseknek a kialakítása, valamint a különböző reklámkampányok megtervezése. Szeptember 1-jén a változatos, új termékek már a boltok polcain voltak. A kampány olyannyira jól sikerült, hogy a formabontó reklámfilmekkel a Gallio termékcsalád megkapta Cannes-ban az Arany és a Fekete Delfin díjat.

  1. Hogyan biztosítja a Gallicoop a minőségi szabványokat, a tenyésztéstől egészen a termelési láncig? Hogyan garantálja a teljes élelmiszerbiztonságot a fogyasztók számára?

A Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. létrehozásával egy teljes, zárt integráció kialakítására irányuló törekvés valósult meg. Az integráció egy kézben tartása lehetővé tette a folyamatok sztenderdizálását, és azok felügyeletét az állattenyésztéstől egészen a húskészítmény-előállításig. Az integráció részét képezi a keltetés, a szülőpárok nevelése, az előnevelés, a hízlalás, az élőállat vágásával kapcsolatos tevékenységek, valamint a pulykahúsok- és húskészítmények előállítása.

A vállalat 1996-tól működtet minőségirányítási rendszereket, kezdetben ISO 9002, majd ISO 9001 szabvány szerinti minőségirányítási rendszert, majd a piac igényeivel lépést tartva bevezette és jelenleg is működteti a BRC- és IFS- szabványok szerinti élelmiszerbiztonsági rendszereket. A vállalat vezetése a minőségi és biztonságos élelmiszerek előállítását csak úgy tudta elképzelni, hogy az a környezetre ne jelentsen terhelést. 2003-tól működteti ISO 14001 szabvány szerinti környezetközpontú irányítási rendszerét, és folyamatos fejlesztésekkel járul hozzá a környezet tudatos védelméhez, valamint a fenntarthatóság biztosításához.

A bevezetett szabványok megfelelő működtetését nemzetközileg elismert tanúsító szervezet (SGS) rendszeres auditokkal ellenőrzi.

A teljes élelmiszerbiztonságot rendszereink folyamatos fejlesztésével, valamint vezetőink és dolgozóink magas szintű elkötelezettségével biztosítjuk a fogyasztók számára.

  1. A Gallicoop exportjának áttekintése: Mennyi az export részesedése az Ön teljes forgalmából, melyek jelenleg a legfontosabb, kiemelt exportpiacok? Továbblépve, hogyan dolgozik az értékesítési hálózat bővítésén és az új partnerségek kialakításán?

A Gallicoop korábban a nagy cégcsoportok felé értékesített, a gasztro-, illetve feldolgozóüzemek irányába és nem igen tudta kihasználni az átalakuló fogyasztói szokásokból eredő lehetőségeket. Az új menedzsment és tulajdonosi kör első kihívása ennek megváltoztatása volt, átalakításra került az eddigi piac. Szélesebb körben folyik a munka export téren, több országba történik kiszállítás, ezúttal már a kiskereskedelem felé is nyitva.

Az árbevétel 39%-a exportból származik. Büszkék vagyunk arra, hogy a Gallicoop termékei már eljutottak Olaszországba, Angliába, Írországba, Franciaországba, Németországba, Portugáliába, Szerbiába, Japánba, Hong-Kongba, Singapurba de kiemelt fontossággal kezeljük a közeli piacokat is, mint például Ausztria, Horvátország, Románia. A Gallicoop számára az export alapvetően fontos, hiszen a cég által előállított 10 ezer tonna pulykamell mennyiséget alapvetően export oldalon lehetséges értékesíteni. Piacbővítést Franciaország és Indonézia irányába tervezünk, illetve a Dél-Koreai piac felé nyitnánk, amit jelenleg a szinte már folyamatosan fennálló madárinfluenza tesz lehetetlenné.

  1. Az évek során a Gallicoop jelentős beruházásokat hajtott végre létesítményeiben. Pillanatképet tudna adni a folyamatban lévő legújabb, jelenlegi és közelgő fejlesztési projektekről, bővítési terveiről és a következő tervezett beruházásokról? Mennyire modernek és hatékonyak az Ön létesítményei, és mennyire integrált ma a vállalat? Hogyan segítik majd a következő beruházások az ágazati kereslet kielégítését?

A Gallicoop életében az innováció leginkább a folyamatos üzemi fejlesztésekben valósult meg. A kezdetektől a tervek között szerepelt a készítménygyártás, az ehhez szükséges technológiát és gépparkot 1996-ban állították fel. A következő meghatározó fejlesztés a panírozó üzem építése volt: az üzem először félkész termékek gyártására rendezkedett be, de az új élelmiszer-biztonsági szempontok miatt két készre sütő vonallal is kiegészítésre került. Üzemünk több területén bővítés, újítás zajlik.

A jelenleg folyamatban lévő fejlesztések közül kiemelném az energiafelhasználás csökkenését eredményező beruházásainkat, mint például a hulladék hő hasznosítók, víztakarékos berendezések, emelt hatásfokú hűtéstechnológiai berendezések beszerzése. Célunk tovább növelni a megújuló energiatermelő rendszereinket. Épületeink esetében tervezzük a hőtechnikai tulajdonságaik javítását, és mivel jelentős részük a megalakuláskor épült, ezért minden évben állapotjavító beruházásokra is szükség van.

A feldolgozó berendezéseink a piacvezető gépgyártók legmodernebb termékei. A kereslet változását olyan célgépek beszerzésével követjük, mint például a tavaly beüzemelt belsőség egalizáló gépsor, valamint az a golyóformázó gépsor, amellyel az új, prémium Gallio panírozott töltött és töltetlen húsgolyóink készülnek.

  1. Milyen hatással volt a vállalat 2020-as kivásárlása? Mi változott a Gallicoopban?

A korábbi családi vállalkozás részvénycsomagját 2020-ban három hazai magántőkealap vásárolta meg, ezzel új fejezetet nyitva a fejlesztéseknek, a belföldi és külföldi piaci növekedésnek. A Gallicoop a Talentis Agro csoport szakmai irányításával működik tovább, így beépülve Magyarország egyik legnagyobb 100%-ig magyar tulajdonú mezőgazdasági és élelmiszeripari vállalatcsoportjába. Portfóliójában számos nagy múltú, történelmi hagyományokra is visszatekintő agrárvállalat, élelmiszeripari alapanyagot és fogyasztási javakat termelő üzem található. Ez a változás új lendületet hozott, teljesen más dimenzióba helyezve a GALLICOOP eddigi tevékenységét. Az elsődleges terv az volt, hogy a termékek hozzáadott értékének a növelésével foglalkozzunk elsősorban a volumen növelése mellett, így ezt a munkát fogjuk folytatni, és természetesen további fejlesztések várhatóak.

7) Környezeti fenntarthatóság – Hogyan gondoskodik a Gallicoop a környezetről? Mennyire fontos a zöld gazdálkodás és az állatok védelme?

A Gallicoop a felelős vállalati működés jegyében kiemelt fontosságot tulajdonít a fenntartható működés elvének. A termelési technológia összeállítása során kiemelten kezelte a vállalat, hogy a pulyka vágás és feldolgozás során keletkező, emberi fogyasztásra nem alkalmas melléktermékeket környezet szennyezést kizáró módon, zárt rendszerben gyűjtse és adja át a fehérje feldolgozó üzemnek. Az átadott melléktermékből értékes alapanyagot állítanak elő a kedvtelésből tartott állatok takarmányozásához.

Az élelmiszeripar és azon belül a baromfitartás és-feldolgozás jelentős környezetterheléssel jár, ezért a cég működése minden területén hangsúlyt helyez a környezetbarát megoldások alkalmazására. Saját biológiai szennyvíztisztítóval rendelkezünk, így a szennyvíz nem hagyja el a telep területét, és ezzel egyharmadával csökkenhetett a város szennyvíztisztítójának terhelése. Az üzem saját vízbázissal is rendelkezik, a központi telephelyen hét saját mélyfúrású kút működik.

Magyarország legnagyobb és legkorszerűbb biogáz üzemét 2011-ben adták át, a beruházási konzorciumban a Gallicoop Zrt. is aktív szerepet játszott. A beruházás eredményeként a vállalatnál felhasználásra kerülő hideg energia közel 25%-át, a gőz és a fűtési meleg víz 100%-át megújuló zöld energiából állítjuk elő. A 2021-ben megvalósult, tetőre telepített napelem park a cég jelenlegi villamosenergia-felhasználásának 10%-át megújuló napenergia ellátással váltja ki. A meglévő gépek, technológiák fejlesztése mellett a pulykatelepek korszerűsítése is elkezdődött.

8) Hogyan tűnik ki ma a magyar baromfiipar? Mik a főbb trendek, kihívások, perspektívák és lehetőségek jelenleg a magyar baromfiiparban? Hogyan hatott az ukrajnai háború, a madárinfluenza, az energiaválság, az inflációs helyzet és az ellátási lánc zavarai az ágazatra? Hogyan alkalmazkodik a Gallicoop?

Ma minden működő vállalkozás – főleg a termelési típusú – nehézséggel küzd. A madárinfluenza – évek óta az egész európai baromfitenyésztésnek és feldolgozásnak talán a legsúlyosabb problémája. A saját telepeinken tartott pulykaállomány esetében nagyobb kontroll tartható, így a termelési volumenben nem történt visszaesés. Az emelkedő energiaárakat megújuló energiával igyekszünk csökkenteni. Az ukrán növénytermesztésre épülő gyárak leállítása komoly hatással volt a napraforgóolaj beszerzésre. A több ezer tonna panírozott termékhez havonta 50 ezer liter napraforgó olajat használunk, amelynek az ára folyamatosan emelkedik. A helyettesítő anyagok megvizsgálása során egyik sem nyújtotta a vevők által megszokott korábbi minőséget, arról nem beszélve, hogy közben ezeknek az ára is megnövekedett. Így maradtunk a korábban bevált alapanyagnál, viszont a szükséges mennyiség beszerzése gondos, hosszútávú tervezést igényel.

Az elmúlt években a baromfitenyésztésnek jót tett, hogy tulajdonosi oldalról nagyobb cégcsoportok csatlakoztak az ágazathoz a versenyképesség fokozása szempontjából. Az általában alkalmazott negyedéves pénzügyi jelentések helyett kontrolling osztályunk havi felülvizsgálata azonnali reakcióra ad lehetőséget, így elmondható, a Gallicoop csoport megbízható partner, biztos hátteret nyújtva minden munkatársának és családtagjaiknak. A rugalmasság versenyelőnyt jelent, a Gallicoop csoport jól alkalmazkodott a kialakult helyzethez. A változó fogyasztói szokásokból eredő lehetőségekkel élve, felülvizsgálatra és átformálásra került az eddig általunk kiszolgált piaci szegmens. Számottevő exportunk során már nem csak a nagyfeldolgozókat, de a kiskereskedőket is elérjük. Folyamataink stabilitását a több ponton gépesített, automatizált rendszerek, valamint a megbízható munkaerő teszi lehetővé. Munkatársainkat különböző béren kívüli juttatásokkal, ösztönzővel, partnerkedvezményekkel, melegétkezési hozzájárulással, a családokat díjmentes gyermek tárborokkal, beiskolázási, illetve rendkívüli rezsitámogatással segítjük. Általánosságban elmondható, hogy a 2022 esztendő olyan mértékű változásokat eredményezett, amely érzékelhetően több vállalatot megrendített Magyarországon. A fogyasztói piac átalakult, a Gallicoop csoport azonban időben reagálva a változásokra, sikeresen megtartotta pozícióját.

9) Van valami végső és közvetlen üzeneted az USA TODAY olvasóinak?

Változó világunkban fontosnak tartom az emberi kapcsolatokat, kapcsolódásokat. A mindennapokban a munkatársakkal történő rövid, ám cseppet sem felszínes beszélgetéseket, a nap végén pedig a barátokkal, családdal történő tartalmas együttlétet. A családnak különleges szerepe van, hiszen generációkon keresztül örökíti át értékeit, normáit és nem utolsósorban étkezési szokásait. A magyarokra jellemzően, a finom falatokkal megterített asztal mellett hamar előkerül egy-egy családi történet, különlegesebb recept, amire érdemes odafigyelni. Régen a tűz köré ültek az emberek, ma ezt a meleget a konyha adja, amelynek így családösszetartó ereje vitathatatlan. Főzzünk és beszélgessünk jókat, hogy tartalommal töltsük meg a napjainkat.

{:}{:en}

CEO János Ruck

GALLICOOP Zrt.

1) Gallicoop was founded around 33 years ago – Can you give us a quick overview of the company and its success story: how has it grown and developed over the years and how does it stand out in the local/European poultry market today? Please provide some recent facts and data to illustrate the current importance of the company (production volume, processing, turnover, etc.).

Hungary has always been at the top of the list of turkey-consuming nations. In the late eighties, the ever-increasing demand for turkey led to the creation of the legal predecessor of today’s Gallicoop Turkey Producing Plc. The Szarvas-based enterprise, which initially operated exclusively as a slaughterhouse, was founded in 1989 as an English-Hungarian joint venture with a capital of forty million forints, and then became privately owned in 1995.

In the last almost 31 years, the company has gone through a huge change in terms of both its activities and structure. The slaughterhouse capacity increased year by year, so the slaughter of turkeys increased from the initial 1,700 tons to 39,000 tons per year. The owners also developed the core business.

As Hungary’s market-leading poultry industry company, the journey of Gallicoop’s own products is now „from the field to the table”, the company itself controls every work phase – from the rearing, processing and packaging of the turkey until the final product is placed on the market. With 4 plants and 7 subsidiaries, the currently USD 200 million company is the largest closed integration company in the country. The coordination of around 4 million independently produced turkeys and their processing gives plenty of tasks and provides a secure background for nearly 1,500 employees.

2) What are Gallicoop’s main and most popular products at the moment? How diversified is your portfolio and how does it adapt to consumer needs and market trends? How are Gallicoop products developed?

Today, Gallicoop as a company and brand name is synonymous with reliable, healthy and quality products. In addition to fresh turkey meat, it has a wide range of high-quality, modern products intended for direct consumption. The product range consists of sausages and hams, cold meats and liver, cooked and smoked and dry goods, and sausages, as well as breaded products. The new packaging center was completed in 2018. With the tools and technology acquired in the framework of the project, the company became capable of manufacturing products with a high processing level, thus moving forward in the production value chain. Turkey consumption has increased compared to recent years, thanks to the increasingly widespread sharing of turkey-related benefits among consumers. This type of meat has a high protein content, is easily digestible and, last but not least, hypoallergenic, so it can be used in many areas. The unique feature of turkey meat is that it can be used in recipes that require red or white meat. Its consumption can be beneficial for everyone from a health point of view, as it is the type of meat with the most favorable protein-fat-carbohydrate-energy values, low calorie content and high nutritional value. We monitor the transformed shopping and cooking habits with various researches. Regarding consumer habits, it can be clearly shown that we spend less time in the kitchen. Gone are the hours of cooking on the weekend, replaced by more quality time spent with family or ourselves. The demand for high-quality products that can be prepared quickly has increased, so our product developments were also aimed at this direction. In response to the large increase in prices, customers are also looking for more affordable products, so their production is also significant.

In recent years, at the owner’s request, Gallicoop created its own brand. When developing the GALLIO product line, we prioritized healthier, more conscious nutrition, and this is the direction we would continue in our work. Our new products can be included in most diets without compromise, so they also meet the latest trends in all respects. Gallio was completed in record time, as the product development work began at the beginning of 2021, and the design of the brand name, packaging, as well as the design of various advertising campaigns, went on in parallel. On September 1, the varied, new products were already on store shelves. The campaign was so successful that the Gallio product line received the Gold and Black Dolphin awards in Cannes with the groundbreaking commercials.

3) How does Gallicoop ensure quality standards, from breeding to the production chain? How do you guarantee total food safety for consumers?

With the creation of Gallicoop Turkey Producing Plc. the effort to create a complete, closed integration was realized. Keeping the integration under one hand made it possible to standardize the processes and monitor them from animal husbandry to the production of meat products. The integration includes activities related to hatching, rearing of parent pairs, pre-rearing, fattening, butchering of live animals, and the production of turkey meat and meat products.

The company has been operating quality management systems since 1996, initially a quality management system according to the ISO 9002 and then ISO 9001 standards, and then, keeping up with the needs of the market, it introduced and currently operates food safety systems according to the BRC and IFS standards. The company’s management could only imagine the production of quality and safe food in such a way that it would not burden the environment. Since 2003, it has been operating its environment-oriented management system according to the ISO 14001 standard, and contributes to the conscious protection of the environment and to ensuring sustainability with continuous improvements.

The proper operation of the introduced standards is checked by an internationally recognized certification organization (SGS) with regular audits.

We ensure complete food safety for consumers through the continuous development of our systems and the high level of commitment of our managers and employees.

4) Overview of Gallicoop’s exports: What is the share of exports in your total turnover, and which are the most important export markets at the moment? Moving forward, how are you working to expand your sales network and develop new partnerships?

Gallicoop previously sold to large corporate groups, to gastro- and processing plants and was not able to take full advantage of the opportunities arising from changing consumer habits. The first challenge of the new management and ownership group was to change this, the previous market was transformed. The work in the field of export is going on more widely, deliveries are made to several countries, this time also open to retail.

39% of sales revenue comes from exports. We are proud that Gallicoop’s products have already reached Italy, England, Ireland, France, Germany, Portugal, Serbia, Japan, Hong-Kong, Singapore, but we also give priority to nearby markets, such as Austria, Croatia, Romania. For Gallicoop, export is fundamentally important, since the 10,000 tons of turkey breast produced by the company can basically be sold on the export side. We are planning market expansion in the direction of France and Indonesia, and we would open to the South Korean market, which is currently difficult by the almost constant bird flu.

5) Over the years, Gallicoop has made significant investments in its facilities. Could you provide a snapshot of the latest, current and upcoming development projects in progress, your expansion plans and the next planned investments? How modern and efficient are your facilities and how integrated is your company today? How will the following investments help meet sector demand?

In the life of Gallicoop, innovation was mostly realized in continuous plant improvements. From the beginning, the plans included the production of preparations, the necessary technology and machinery were set up in 1996. The next decisive development was the construction of the breading plant: the plant was first set up for the production of semi-finished products, but due to the new food safety aspects, it was also supplemented with two ready-to-eat baking lines. Expansion and innovation are taking place in several areas of our plant.

Among the developments currently in progress, I would like to highlight our investments resulting in a reduction in energy consumption, such as the purchase of waste heat recovery equipment, water-saving equipment, and high-efficiency cooling technology equipment. Our goal is to further increase our renewable energy production systems. In the case of our buildings, we plan to improve their thermal technical properties, and since a significant part of them were built at the time of establishment, investments in condition improvement are also necessary every year.

Our processing equipment is the most modern products of market-leading machine manufacturers. We follow the change in demand by acquiring special machines, such as the offal leveling machine line that was installed last year, as well as the ball forming machine line with which our new, premium Gallio breaded filled and unfilled meatballs are made.

6) What was the impact of the company’s buyout in 2020? What has changed in Gallicoop?

In 2020, the shares of the former family business were purchased by three domestic private equity funds, thus opening a new chapter for developments and domestic and foreign market growth. Gallicoop continues to operate under the professional management of the Talentis Agro group, thus being integrated into one of Hungary’s largest 100% Hungarian-owned agricultural and food industry groups. Its portfolio includes a number of agricultural companies with a long history and historical traditions, as well as plants producing raw materials for the food industry and consumer goods. This change brought new momentum, placing GALLICOOP’s activities in a completely different dimension. The primary plan was to deal with increasing the added value of the products in addition to increasing the volume, so we will continue this work and, of course, further developments are expected.

7) Environmental sustainability – How does Gallicoop take care of the environment? How important is green farming and animal protection?

In the spirit of responsible corporate operation, Gallicoop attaches great importance to the principle of sustainable operation. During the compilation of the production technology, the company made it a priority to collect by-products not suitable for human consumption from the slaughtering and processing of the turkey in a closed system in a manner that excludes environmental pollution and hand them over to the protein processing plant. The transferred by-product is used to produce a valuable raw material for feeding pets.

The food industry, and poultry farming and processing within it, has a significant impact on the environment, which is why the company emphasizes the use of environmentally friendly solutions in all areas of its operations. We have our own biological sewage treatment plant, so the sewage does not leave the area of the site, and this reduced the load on the city’s sewage treatment plant by a third. The plant also has its own water base, seven deep wells operate at the central site.

Hungary’s largest and most modern biogas plant was handed over in 2011, Gallicoop Plc. also played an active role in the investment consortium. As a result of the investment, nearly 25% of the cold energy used at the company and 100% of the steam and hot water for heating are produced from renewable green energy. The solar park installed on the roof, completed in 2021, replaces 10% of the company’s current electricity consumption with renewable solar energy. In addition to the development of existing machines and technologies, the modernization of turkey farms has also begun.

8) How does the Hungarian poultry industry stand out today? What are the main trends, challenges, perspectives and opportunities in the Hungarian poultry industry at the moment? How has the war in Ukraine, bird flu, the energy crisis, the inflationary situation and supply chain disruptions affected the sector? How is Gallicoop adapting?

Today, all operating businesses – especially those of the production type – are facing difficulties. The bird flu has been perhaps the most serious problem for European poultry farming and processing for years. In the case of the turkey stock kept at our own farms, greater control can be maintained, so there was no drop in the production volume. We are trying to reduce rising energy prices with renewable energy. The shutdown of factories based on Ukrainian crop production had a serious impact on the procurement of sunflower oil. For the thousands of tons of breaded products, we use 50,000 liters of sunflower oil per month, the price of which is constantly rising. During the examination of the substitute materials, none of them provided the previous quality that customers were accustomed to, not to mention that their prices also increased in the meantime. This is how we stayed with the previously proven raw material, but acquiring the necessary quantity requires careful, long-term planning.

In recent years, poultry farming has benefited from the fact that larger company groups have joined the sector in terms of increasing competitiveness. Instead of the usually used quarterly financial reports, the monthly review of our controlling department provides an opportunity for an immediate reaction, so it can be said that the Gallicoop group is a reliable partner, providing a reliable background for all its employees and their family members. Flexibility is a competitive advantage, the Gallicoop group has adapted well to the situation. Taking advantage of the opportunities arising from changing consumer habits, the market segment we have served up until now has been revised and reshaped. In the course of our significant exports, we reach not only large processors, but also retailers. The stability of our processes is made possible by mechanized and automated systems at several points, as well as by a reliable workforce. We help our employees with various non-salary benefits, incentives, partner discounts, contributions to hot meals, and families with free children’s wines, school enrollment and extraordinary utility support. In general, it can be said that the year 2022 resulted in changes of such a magnitude that it perceptibly shook several companies in Hungary. The consumer market has changed, but the Gallicoop group responded to the changes in time and successfully maintained its position.

9) Do you have a final and direct message for USA TODAY readers?

In our changing world, I consider human relationships and connections to be important. The short, but not at all superficial, conversations with colleagues every day, and the meaningful time together with friends and family at the end of the day. The family has a special role, as it passes down its values, norms and, last but not least, its eating habits through generations. As is typical for Hungarians, next to the table spread with delicious foods, a family story or a more special recipe will soon come up, which is worth paying attention to. In the past, people used to sit around the fire, today this warmth is provided by the kitchen, whose power to hold families together is indisputable. Let’s cook and have good conversations to fill our days with content.

{:}